درینا درینا ، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 22 روز سن داره
سامیارسامیار، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

مادرانه....به توان دو

پای میز مذاکره .... ادامه پست باز هم ناعادلانه :)

1391/10/25 13:12
922 بازدید
اشتراک گذاری
باز هم ناعادلانه ..... | آدمیرال 1:08 25 دی 1391
 

با سلام
حقیقتا قصد این رو نداشتم که دیگه به این وبلاگ سر بزنم منتهی بنا به سفارش یکی از دوستانم پیرو پاسخی که به کامنتم داده شده و همچنین واکنشهایی که از طرف دوستان متقابلا بهمراه داشته لازم دونستم جهت روشن شدن افکار عمومی چندین مطلب رو خدمت عزیزان عرض کنم امید آنکه صاحب وبلاگ این شهامت و جسارت رو داشته باشد که مطلب را تایید کند...
در ابتدا تبریک میگم از توانایی بالایی در نوشتن برخوردار هستید و آداب بازی با کلمات رو بخوبی فراگرفته اید...
کامنتی رو که گذاشتم صرفا من باب وظیفه ای دینی بود که خدای متعال بر عهد همه ما قرار داده تا به این طریق واسطه خیری برای یکدیگر شویم خارج از جدال و نزاء. خواه پند گیرید و خواه اندرز...
آیا واقعا این توصیه من از سر خیر خواهی مستوجب این همه بیحرمتی و هتک حرمتها بود ؟
سوال اینجاست که من در کجای عرائضم ، خودم را از گناه و معصیت مبرا دانسته ام که این چنین از طرف دوستان مورد هجمه قرار گرفته به گونه ای که حتی خانواده ام را نیز بی نصیب نگزاشته ند! ...
خیر! خانم عزیز من مومن بالفطره نبوده و هرگز ادعای ایمان ندارم من تنها باور دارم خانواده که در کانون آن مادر مرکز و سرمنشا همه خوبیهاست محیطیست برای پرورش كمالاتی كه خداوند، در وجود انسان ودیعه نهاده ، پایبندی به مساءل اعتقادی است که باعث پیدایش فرزند صالح خواهد شد این که امروز خود به مسائل دینی اهمیت نداده در حالیکه خواه ناخواه الگوی رفتاری فرشته کوچکمان هستیم چگونه عدم پایبندی آنها به مسائل اخلاقی را در جامعه توجیه میکند و چگونه قادر خواهند بود در این دنیای وانفسا حریم بین حلال و حرام را تشخیص داده و بر مبنای این شناخت زندگی خود را بنا نهند؟
تا کی میخواهیم دین را بر مبنای افکار و نظرات خودمان تفسیر کنیم !!؟
مادر محترم! همان خدایی که میشناسی اش و مرا به نداشتننش متهم میکنی به کرّات در قرآن میفرماید :
يا ايها النبي قل لازواجك و بناتك و نسا المومنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك ادني ان يعرفن فلا يوذين و كان الله غفورا رحيما
«اى پيامبر! به همسران و دختران خويش و بانوان با ايمان بگو كه روپوش خود را برگيرند و هرگز مانند دوره جاهليت نخستين،(براى نامَحرمان) آرايش و خودآرايى نكنيد تا به عفاف و حُريّت شناخته شوند که خداوند، آمرزنده و مهربان است».(سوره احزاب، آيات32 و 59)
هموطن عزیز ! من هرگز لب خندان فرزندتان را به بازی نگرفتم (نوشته های بنده گواه این مطلب نیز هست ) که آن طفل معصوم در این قصور بیگناه است انتفاد من تنها از شخص نوعی شما بود که چگونه میتوانید از خدا برای او بهترینها را بخواهید ... در حالیکه تلاش کردید با این قبیل جملات عواطف دیگران را جریحه دار کنید و حمایت دیگران را برانگیزید که بالظاهر تا حدود زیادی موفق عمل کردید ای کاش بجای این همه سفسطه گری و مظلوم نمایی عکسی را که مدنظرم بود را نیز در کنار مطلبم نمایش میدادید تا دیگران ببینند و بدین ترتیب بی پروا و از سر احساس زنانگی ( و البته مادرانه ) قضاوت ننمایند که آیا این است حجاب نبوی ؟ این است شریعتی که اباعبدا... بخاطرش جان و مال و فرزند شیرخواره اش را فنا کرد ؟ این است حجاب حضرت زهرا(س) که الگوی تمام زنان عالم است که اگر این طور است من همه شما را با وجدانتان تنها میگذارم ...
چه زیبا نوشتید زمانی که گفتید چه بسا حضرت زهرا فردا مرا بخاط گناهانم بیشتر مورد بازخواست قرار دهد که اگر چنین باشد به حضرت بگویم سرور من ! جز کوله باری از گناه و معصیت ، به اطاعت از پدر بزرگوارتان نهی از منکر کرده ام و در مقابل، از شیعیان شما ، از مادرانی که فرشته های خدا بر روی زمین بوده اند بی حرمتیها شنیده ام و جسارتها دیده ام ( هر گاه امت من امر به معروف و نهی از منكر را ترك كند، بایستی آماده عذاب خداوند متعال باشد پیغمبر اکرم (ص))
خوشبختانه یا متاسفانه این مطلب بستری شد ، برای عقده گشایی عزیزان تا بدین ترتیب مرا فناتیک خطاب کرده و به طرفداری از دین (!!!)صفاتی همچون نادان ، کوته فکر ، مریض ، حسود ، پوسیده مغزو ... را به من نسبت دهند کسی که افکارش حول زنان میچرخد!!
(مردان و زنان باايمان‏، ولىّ [و يار و ياور] يكديگرند؛ امر به معروف‏، و نهى از منكر مى‏كنند و نماز را برپا مى‏دارند توبه آیه 71)
پروردگارا تو شاهد باش که من سنت رسولت را به جا آوردم ...
در پایان اگر گمان میکنید جسارتی از من سر زده به رسم ادب عذر خواهی میکنم.
در پناه امام زمان باشید.
اللهم عجل الولیک الفرج



مثل اینکه دوستان شما در میان دوستان بنده هم هستن و این جای بسی خوشحالی است . حداقل در این مورد نقطه اشتراک داریم . در رابطه با شهامت و جسارت هم باید بگویم نیازی به این دو صفت نیست به هر حال زندگی است و یک سری واقعیت که هر چه قدر تلخ ، باید با آنها کنار آمد .

در رابطه با بازی با کلمات ، باز هم متاسفم که اینگونه قضاوت میکنید ، هر آنچه بر ذهنم رسید در عرض چند دقیقه به کلماتی تبدیل شد تا برای شما احترام قائل شوم و نظرتون رو بی پاسخ نذارم. من بر خلاف شما هیچ جا ، هیچ چیز را فرا نگرفته ام .

اینکه شما وظیفه دینی دارید و باید امر به معروف و نهی از منکر کنید شکی نیست ولی اینکه ، این همه اجتماعات را رها کرده و به وبلاگ فرشته های کوچولو سرک می کشید جای تامل دارد . اینکه می فرمایید خودتان را بی گناه جلوه نداده اید کمی خنده دار است . مهمان سر زده ای بودید که بدون رعایت رسم ادب و از ب بسم ا... شروع به انتقادات تندی کردید که حس کردم استغفرا... با ولی امر مسلمین طرفم .اینقدر باهوش هستید که جملاتتان از حصارتان خارج نشود .

 در رابطه با اینکه روزی شکایت ما را نزد حضرت فاطمه (س) ببرید ، باید بگویم این خود_ مظلوم نمایی است . اگر قابل بودید و زودتر از بقیه مادران لب به سخن گشودید هر چه دلتان خواست بگویید . به عنوان یک مادر اولین چیزی که سعی میکنم به فرزندم بیاموزم صداقت است که نه تنها در دین ما بلکه در همه ادیان و اجتماعات توصیه شده است . پس با صداقتی که قبولش از طرف شما اهمیتی ندارد می گویم که هدفم جلب توجه دیگران و جمع کردن رای و نظر و حمایت نبوده ، که اگر باشد هم بد نیست . دوست هستند و لطف دارند ، مثل شما که دوستانی دارید دلسوز و شما رو در جریان آخرین اخبار قرار میدهند . کسانی که نظر گذاشتند هم حرف دل خودشان را زدند دیدید که همه دل پری داشتند .

 در رابطه با عکسی که شما رو خیلی ناراحت و بهم ریخته کرده است باید بگویم که مربوط به شب یلدا و شب تولدم است ، شبی که پای دخترم در اثر سوختگی اتو آسیب بدی دیده بود و به دلیل بی تابی زیاد نتونستم عکس دیگری به یادگار بگیرم ، ترجیح دادم همان عکس را از همان شب در وبلاگش بگذارم به نظر من نه زیبایی خاصی دارد و نه هوس بر انگیز است ، فقط دست مایه ای شد برای تند باد انتقادات شما . حال اگر شما که نمیدانم مونث هستید یا مذکر ، چشم تلسکوپی دارید و به نظرتان این عکس دل و دین می برد ( همینجا به دوستان مونث توصیه میکنم به پست یلدا بروند و همه عکس را ببینند ) نگاه نکنید تا بیشتر ناراحت نشوید .

آنجا که از ناموس و مردانگی گفتید بی حرمتی کردید هر چه گفتم سفسطه و مظلوم نمایی نبود بلکه دفاع از آبرو و شرف و انسانیت است که به هیچ دین و مذهبی وابسته نیست . من برای خود خدایی دارم ، اعتقاداتی دارم ، باید ها و نباید هایی دارم . مطمئناً به فرزندم می آموزم به خدا اعتقاد داشته باشد و هر کاری انجام دهد تا به بزرگیش نزدیک تر شود به خوبی می دانم که اگر به خالقش بی اعتنا باشد به من مادر بیشتر بی توجه می شود . به او می آموزم اگر روزی درجه ایمان و اعتقادش به لطف خدا بالا رفت به کمتر ها از بالا نگاه نکند و در کنارشان باشد ( دیشب شبکه پنج فیلم اخراجی های 1 را نشان داد خودم رو اون اخراجی ها و شما رو آن فرمانده بد خلق در ذهنم تصور کردم ) با مردم سر دعوا و ناسازگاری و جنگ و خونریزی نداشته باشد . به او یاد خواهم داد سفیر صلح و دوستی در اجتماع کوچک خود باشد . به او می آموزم گویش نرم و شیرین داشته باشد و نه قلم توهین آمیز و تلخ . به او میگویم دخترم هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد .
حتماً باز هم به توصیه دوستان که نه ، بلکه با میل خودتان به ما سر بزنید . عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد . شما رو عدو نمی بینم چون هموطنین و هم نوع اما تلنگری میبینم برای باید ها و نباید ها .
ای کاش از آن شهامت و جسارتی که در وجود من دنبالش می گشتید کمی هم در وجود خودتان باشد شاید دوستان بخواهند به وبلاگتان یا هر پایگاهی که دارید سری بزنند و بهره مند شوند . با تمام وجود لبخندی نثارتان می کنم . خاطره ای شدید در ذهنم و وبلاگ دخترم . مطمئناً هر وقت بخواهم سمت گناهی بروم یاد قلم تلخ شما که نه ، بلکه یاد خدایی که برایم پر رنگ تر شد مرا باز می دارد . یادتان باشد که انسانها متفاوتند بعضی ها نتیجه معکوس می دهند .


دیدار به قیامت .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

مامان امین از وبلاگ (همه وجودم امین جان)
25 دی 91 13:26
شما اعتقاد دارید که خداوند از افراد نیک محافظت می کند ولی توجهی به حفاظت از افراد بد ندارد. این اعتقاد نادرست است. زیرا در حقیقت، نیکی افراد نیک از آنها محافظت می کند و بدی افراد باعث ناراحتی و آزار آنها می گردد. «ساتیا سایی بابا»
خدایا مرا وسیله ای برای صلح و آرامش قرار ده
بگذار هر جا تنفر هست، بذر عشق بکارم.
هر جا آزردگی هست ببخشایم.
هر جا شک هست ایمان، هر جا یأس هست امید
هر جا تاریکی است روشنایی و هر جا غم است شادی نثار کنم.
الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدردی، همدردی کنم
پیش از آنکه مرا بفهمند دیگران را درک کنم.
زیرا در عطا کردن است که می ستانیم.
و در بخشیدن است که بخشنده می شویم.
و در مردن است که حیات ابدی می یابیم.
«فرانسیس آسیسی»
رییس سرخپوستان، خدای خودش را اینطور قسم می دهد: «ای خدای بزرگ به من کمک کن که هر وقت خواستم دربارۀ راه رفتن دیگری قضاوت کنم قدری با کفش های او راه بروم» «آیین دوستیابی»
به وبلاگ پسرم سر بزنی خوشحال می شم.

ممنون دوست خوبم که به ما سر زدی و این جملات زیبا رو برامون به یادگار گذاشتی چشم حتماً با کمال میل سر میزنم .

پگاه
25 دی 91 14:34
درد این روزگار ما اینه که هر کسی به اسم امر به معروف و نهی از منکر به خودش اجازه سرک کشیدن به زندگی مردم و حتی حتک حرمت افراد رو میده.متاسفم برای آدمی که فکر میکنه وجود عکس یه مادر در دفتر خاطرات دخترش که یه چیز کاملا شخصیه زمان فرج امام زمان رو به تعویق میندازه!!!
دوست عزیز شما هم مثل صاحب این وبلاگ برای خواننده ها ناشناخته هستی کسی هم با شما خصومت قبلی نداره. مراجعه کن به طرز بیان خودت و رجوع کن به همون قران و پیامبر و ببین در مورد اصول و قواعد نهی از منکر چی گفتن.
شیمای عزیزم به نظرم خیلی خوش شانس بودی که این اتفاق رو تجربه کردی دختر قشنگت فردا میبینه و میفهمه که مادرش برای شادی کودکی اون چه چیزها شنیده و چه حرفها زده

دوست عزیزم چه تعبیر خوبی داشتی از این اتفاق کاملاً باهات موافقم بزرگترین خوش شانسی داشتن دوستای خوبی مثل شماس.

مامان نیلوفر کوچولو
25 دی 91 15:13
سلام من وبلاگ ندارم چون همیشه از این چیزاش نگرانم. خودم یک مادرم اما الحق و الانصاف خیلی از قضاوتهای مامانا رو که میخوندم از روی تعصب بوده و خارج از انصاف.. به اعتقاد من هر دو طرف درست میگن این بحثها هم همیشه بوده و هست و هیچ عیبی نداره ولی ما نباید از منطق خودمون خارج شیم و به قول این فرد ناشناس اسیر دوستیهامون بشیم . هر چند من به شخصه با هر دوی اینها به طور 100 % موافق نیستم و بخشی از صحبتهای هر دو طرف رو درست میدونم..
موفق باشی دوست من مراقب خودت و کوچولوی نازت باش

ممنون که به ما سر زدی دوست عزیز و وقت گذاشتی . منم اعتقاد دارم افراط و تفریط تو هر مسئله ای خوب نیست از هر چیزی حد تعادل خوبه اما بحث ما سر اصل موضوع نیست موضوع ورود به حریم خصوصی دیگران ، قضاوت و توهین به ناموس و غیرت کسانی است که هیچ شناختی روشون نیست . نیلوفر کوچولو رو ببوس

mamanebaran
26 دی 91 10:15
عزيزم ، خودتو ناراحت نكن به اين آدم اصلا نبايد جواب داد چون اين ادما با دنياي ما فرق دارن اينا از جنس ناب آدميت نيستن ، چون كسيكه دم از شجاعت ميزنه نبايد به حريم خصوصي ديگران اهانت كنه ، شجاعت اين نيست ، شجاعت رو از كودك شش ماهه حسين يادبگير ، اون چيزي كه شما بهش ميگي شجاعت ، بازي با كلمات و حسادته نه شجاعت ، شيماي گلم انقدر متاسفم كه نگو ، به نظر من اين پست رو از وبلاگ درينا جون حذف كن ، حيفه كه دريناي نازنينم حتي ذره اي به خاطر خودندن اين مطالب اخم رو چهره نازنينش بنشينه و تازشم اين دنيا دنيايي زيبايي فرشته هاي ماست حيفه كه با دنياي كثيف اين آدما آميخته بشه

خودمم خیلی به خذف این پست فکر کردم اما چون میخوام هر چیزی که مربوط بهشه ثبت بشه دلم نمی آد این پستم خاطره میشه میره تو صفحات قبلی و فقط از خدا میخوام کمکم کنه

پدر درینا
26 دی 91 10:18
سلام
لازمه به شما فرد به ظاهر محترم و با ایمان توصیه کنم که در هیچ دین و مذهبی توصیه نشده که به حریم دیگران وارد شده و عیب و ایراد به تشخیص خود را به ایشان عریضه فرمایید، همچنان که همه جا توصیه شده جایی را که شما را می آزارد ترک نمایید.
بنده پدر درینا و همسر خانمی هستم که از نگاه و محکمه شما دچار تخلف شده
باید به عرض برسانم که استفاده از آیات قرآن بسیار کار نکویی است ولی سوال من این است که شما چطور تشخیص دادید که دین و مذهب ما چیست ؟چطور قضاوت کردید که تشخیص دادید خانواده من نیاز به توصیه های دینی شما دارند
زمانی که در وبلاگ دختر عزیزم که با دریایی از عشق و محبت مادرانه شکل گرفته سخن می راندید به این فکر کردید که صاحب وبلاگ از حضور شما در حریم خود راضیست
شما فرد به ظاهر معتقدی هستید شاید خیلی ها توانایی شما را در به کار بردن آیات الهی را در راهنمایی کردن دیگران ندارند اما انسانهایی هستند آزاده و شریف مثل یاران امام حسین که شما هم از آن امام معصوم و خاندانش برای اثر گزاری مطالب خود بهره گرفتید.آیا به این فکر نکردید که به توصیه آن امام شاید خانواده من آزاده هستند ؟ آیا شما از این واژه درک کاملی دارید؟ شما بهتر می دانید انسانیت ، شرافت ، و پاکی و پاکدامنی به تار مو و پوشش نیست هر چند بسیار موثر است اما اگر چنین بود می بایست به انسانهای غیر مسلمان با نگاهی نه چندان خوشایند نگریست. آیا حجاب فقط برای خانم ها تعریف و حکم شده ، آیا جایی مطالعه نکردید یا دوستان شما در خصوص حجاب و چشم پاکی مردان به شما توصیه ای نکرده اند . آیا زمانی که عکس مورد خطابتان را به نظاره نشسته بودید بیشتر از اینکه به فکر نوشتن جملات پند آموز و قصار (با احترام بیکران به آیات الهی) برای خانواده من بیافتید به گناه خود و اصلاح خود هم فکر می نمودید. شما جایگاه خود را کجا در نظر گرفتید و خلق را کجا . بنده هیچ گاه قصد حضور نوشتاری در وبلاگ دخترم نداشتم و همیشه احساسم این بوده که توانایی نوشتن جملات پاک مادرانه را نداشته و همچنان نیز به این معتقدم اما از رصد آن غافل نبودم و خط قرمز ها را هم همواره با همسرم با مشورت برای خود لحاظ نمودیم
نوشتار شما چندان بیرحمانه نمی آمد از طرفی نه چندان بی غرض ، لذا از شما تقاضا دارم جهت اثر گذاری توصیه های آسمانی خود مسیر خود را تغییر داده و برای ارشاد هموطنان عزیزمان و یا هر آنچه که در چشم انداز خود می پندارید از حریم عاشقانه ، صادقانه و پاک و بی ریای این وبلاگ به خصوص وبلاگ دختر عزیزم محترمانه و به سلامت گذر نمایید.
شاد باشید و هر آنچه برایتان خوبست آرزو دارم.
از طرف پدری که هنوز هست...

خشایار عزیزم همیشه از اینکه این حس حمایت و بهم منتقل میکنی عاشقانه ازت تشکر میکنم اما اینبار واقعاً ممنونم . اون جمله آخرت دلمو لرزوند . اشک به چشمم آورد . از خدا یه چیز میخوام سلامتی تو و درینا
عمه الناز
26 دی 91 11:18
آقا یا خانم آدمیرال :

اگر بخواهيد دائم درمورد انسانها قضاوت كنيد، هرگز فرصت دوست داشتن آنها را نخواهيد داشت! ..........


عمه الناز
26 دی 91 11:52
شیما جونم واقعاً خوشحالم که خداوند توانایی و قدرت پاسخ دادن به آدمهای مختلف را بهت داده امیدوارم زین پس آدمها در هر جایگاهی که هستن به خودشون اجازه دخالت به احساسات یک مادر و خاطرات یه فرشته کوچولو و عکسهایی به یادگاری برای سالهای دور که مطمئناً براشون خیلی جذاب خواهد بود و صرفاً برای ثبت خاطره اینجا گذاشته میشه رو ندن

این که شما رو دارم این که درینا یه عمه مهربون مثل تو داره کافیه
آناهیتا مامانیه آرمیتا
26 دی 91 13:00
شیماجونم عاشقتم بااین کلماته به جات بغض به گلوم آوردی .خیلی قشنگ حرف میزنی عزیزم حرفهایی که امیدوارم تلنگری باشه برای افرادازاین قبیل..
عکست مثل ماه میمونه ساده وبی آلایش .
جوری حرف میزنه انگاربلانسبت لختی !!!!!!آدم میخوادشاخ دربیاره ازتعجب!!!!!!
خودتودرگیراین مسایل نکن ازاین به بعدبایه لبخندفقط گزینه حذف روانتخاب کن
دریناعسلمو ببوس


قربونت برم دوست خوبم خودت نمونه کامل احساس پاک و بی ریایی دعا میکنم بدی ها همیشه ازتون دور باشه آرمیتا عسل_ عشق _ جیگرو ببوس

آتيلا جون و مامان شيما
26 دی 91 14:47
سلام شيما جون يه چيزي واسم خيلي خالب اومد
اون هم اين كه وبلاگ درينا جون تو ليست دوستان آقا جاي داره

دقیقاً این موضوع برای منم خیلی جالب بود
زهرا
26 دی 91 18:40
منم با مامان امیرحسین موافقم....
وقتت با ارزش تر از ایناس...
عزیزم ولش کن.....
از تیکه ای که نوشتی دیدار به قیامت خیلی خوشم اومد...نمی دونم چرا....ولی دلم خنک شد...خیلی معنی داشت....البته به نظر خودم....

قربونت برم دوستم . دیگه واقعیت و گقتم من که نمیتونم برم مشهد پیداش کنم
سمانه مامان ستایش
27 دی 91 2:35
شیماجون شما بهترین جواب رو واسه تک تک جملات بیجای این به اصطلاح انسان دادید.بهتره که دیگه جواب این جور نظرات رو ندید.
خیلی از قلمت خوشم اومد عزیزم.همه حرفات حرف دل من هم هست.منهم خیلی جواب داشتم که براش بنویسم ولی درست ندیدم که اینجا...دفتر خاطرات پاک یه فرشته کوچولو با این حرفا تیره بشه.
باز هم میگم خیلی خوشحالم از پیدا کرن دوستی مثل شما.با اجازه لینکتون میکنم تا همیشه به درینای ناز و نوشته های مامانش سر بزنم

منم با افتخار لینکتون میکنم خودمم دوست ندارم دیگه این پست تلخو کشش بدم مننون از راهنماییت

لیلا مامان پرنیا
27 دی 91 13:51
سلام شیما جون من بعد از یک هفته اومدم نت وبا این همه مطلب رو به رو شدم واقعا ناراحت کننده است که هر کسی به خودش اجازه میده انقدر راحت انتقاد کنه همین جور ادمها تو جامعه زیاد شدن که اکثر مردم دین گریز شدن ومن میتونم بدون هیچ فکری بگم که واقعا تو نوشته های تو میشه به عمق دل مهربونت وپایبندی تو به خانواده وقانونهای عفت ونجابت پی برد دیگه چه برسه به اون عکست که واقعا نجابت توش موج میزنه امیدوارم این موضوع زیاد تاثیر منفی تو روحیت نداشته باشه وبدونی با این که هیچ وقت ندیدمت ولی خیلی دوست داشتم دوستی مثل تو داشتم که مثل تو صداقت وپاکی از تک تک جمله هاش میبارید

واقعاً ممنونم دوست خوبم به خاطر محبتت به خاطر دلگرمیت و اینهمه لطفی که به من داری . دل به دل راه داره منم از وبلاگ شما و نوشته هاتون همین برداشت رو دارم خوشحالم از اینکه باهات آشنا شدم . وقتی با این جور مسائل روبرو میشم فقط به این فکر میکنم که برای بهتر شدن آینده فرشته ها چه کار باید بکنیم ؟ پرینای گلو ببوس
سما
27 دی 91 14:22
سلام عزیزم خودت رو زیاد ناراحت نکن خود من به شخصه به خیلی چیزها معتقدم و سعی می کنم رعایت کنم چون از نماز و دعا و حجاب نصفه ونیمه خودم لذت می برم و اینطوری با خدا احساس نزدیکی بیشتری میکنم اما هرگز به خودم اجازه نمیدم به دیگران توهین کنم وقضاوت کنم هر کس روش زندگی خودش رو داره و من خودم اونقدر گناه دارم که در حدی نیستم که به دیگران امر به معروف ونهی از منکر بکنم اتفاقا از دیدن این دست وبلاگها لذت می برم که عکس کوچولو های خودشون رو ثبت می کنن و بجه هاشون در آینده از دیدنشون لذت می برن امیدوارم موفق باشی در آخر بگم اونی که قضاوت می کنه خداست نه هیچ کس دیگه که همه ما بنده کوچیک خداییم از کجا معلوم بهشت از آن کی باشه فقط خدا میدونه و بس با آرزوی موفقیت برای شما و سلامتی و شادی دختر نازتون
اللهم عجل لولیک الفرج [hr
ازت ممنونم دوست خوبم که سر زدی و وقت گذاشتی و مطالب و خوندی خوشحالم که دوستی پیدا کردم مثل شما و این خیلی خوبه به خداوندی خدا منم برای خودم اعتقاداتی دارم که بهشون پایبندم همیشه شرمنده خدا هستم و تو عذاب وجدان کارهایی که کردم . اما به قول حضرت علی باید به نسبت زمان زندگی کرد نه اینکه بخوایم همه چیز مثل قرنها پیش جلو بره . ممنونم از جملات زیبا و قشنگت باز هم به ما سر بزن

مامان آروین(مریم)
28 دی 91 16:47
با شاد بودن ، زیبا بودن ، رنگی بودن ، خندیدن ، رقصیدن و آوازخواندن هم میتوان به بهشت رفت ............
کافیست خوب باشیم و انسان ......
دیگه بی خیالشون باش و وبلاگ قشنگ دخترت رو با نوشته های دیگران خراب نکن .
کار خودت رو ادامه بده ....
از درینا خانم بگو .......


چشم حتماً